Zmiana cen abonamentów Microsoft 365
O głaszamy zmianę cen abonamentów Microsoft 365. To pierwsza istotna aktualizacja cen od czasu uruchomienia usługi Office 365 dziesięć lat temu. Nowa cena odzwierciedla wartość, jaką firma Microsoft dostarczyła swoim klientom w ciągu ostatnich dziesięciu lat.
Poniżej przedstawiamy wybrane innowacje, wprowadzone przez Microsoft w czasie ostatniej dekady.
Dekada ciągłych innowacji
Od czasu premiery dziesięć lat temu usługa Office 365 rozrosła się do ponad 300 milionów płatnych stanowisk komercyjnych. Po drodze firma Microsoft wciąż inwestowała, aby sprostać zmieniającym się potrzebom naszych klientów. Cztery lata temu wprowadzono platformę Microsoft 365, aby połączyć najlepsze rozwiązania pakietu Office, systemu Windows oraz pakietu Enterprise Mobility and Security (EMS). W tym samym roku pojawił się Microsoft Teams jako jedyne zintegrowane rozwiązanie, w którym możesz się spotykać, rozmawiać, dzwonić, współpracować i automatyzować procesy biznesowe — bezpośrednio w przepływie pracy.
W rzeczywistości od czasu wprowadzenia platformy Microsoft 365 zostały dodane 24 aplikacje(1) do pakietów — Microsoft Teams, Power Apps, Power BI, Power Automate, Stream, Planner, Visio, OneDrive, Yammer i Whiteboard — wydano też ponad 1 400 nowych funkcji i możliwości w trzech kluczowych obszarach.
1. Komunikacja i współpraca.
Microsoft Teams to nowy front-end w pracy, życiu i nauce dla ponad 250 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. W 2017 r. Microsoft uruchomił usługę Teams jako jedyne zintegrowane rozwiązanie, w którym można się spotykać, rozmawiać, dzwonić, współpracować i automatyzować procesy biznesowe — dzięki możliwościom aplikacji pakietu Office — a wszystko to w ramach przepływu pracy. Tylko w 2020 roku wydano ponad 300 nowych funkcji, w tym tryb Together, efekty tła, duży widok galerii, podnieś rękę, reakcje na żywo, pokoje breakout, napisy na żywo z atrybucją mówcy i komponenty Fluid, żeby wymienić tylko kilka.
Wprowadzona została nowa kategoria aplikacji do współpracy w usłudze Teams, umożliwiając pracownikom i organizacjom pracę hybrydową dzięki głębokiej integracji z Power Platform, Whiteboard, Lists, Planner, Shifts, Forms i SharePoint. Firmy takie jak Adobe, Atlassian, Salesforce, SAP, ServiceNow i Workday zbudowały aplikacje, które głęboko integrują się z usługą Teams, wprowadzając procesy i funkcje biznesowe bezpośrednio do przepływu pracy.
Nieustannie wprowadzane są innowacje zarówno w zakresie współpracy w czasie rzeczywistym, jak i asynchronicznym. Wprowadzona została współpraca w czasie rzeczywistym w aplikacjach klasycznych Word, Excel i PowerPoint, a rosnący zestaw funkcji, takich jak @mentions, przydzielanie zadań, nowoczesne komentarze i automatyczne zapisywanie, usprawnił współpracę. Dodano i rozszerzono magazyn w chmurze usługi OneDrive oraz skrzynki pocztowe usługi Exchange Online.
2. Bezpieczeństwo i zgodność.
Krajobraz cyberbezpieczeństwa jest bardziej złożony niż kiedykolwiek. Wraz z rosnącą liczbą, wyrafinowaniem i skalą cyberataków, bezpieczeństwo i zgodność z przepisami są priorytetem dla każdej organizacji. Od czasu wprowadzenia platformy Microsoft 365 dodane zostały nowe możliwości redukcji powierzchni ataku, aby pomóc organizacjom chronić się przed oprogramowaniem ransomware i innymi zagrożeniami. Funkcje, takie jak zapobieganie utracie danych (DLP) dla wiadomości e-mail i dokumentów, etykiety poufności i szyfrowanie wiadomości, aby pomóc w przechowywaniu ważnych danych w organizacji. Dodan też zaawansowane funkcje zapewniania zgodności, które pomagają organizacjom zmniejszyć ryzyko i reagować na rosnące wymagania prawne, takie jak wyszukiwanie treści, zbieranie elektronicznych materiałów dowodowych i podstawowe wstrzymanie postępowania sądowego. Wbudowane narzędzia do zarządzania urządzeniami przenośnymi (MDM) i inne narzędzia do zarządzania, takie jak Microsoft Endpoint Manager, pomagają administratorom obsługiwać pracowników zdalnych i hybrydowych.
3.AI i automatyzacja.
W ciągu ostatniej dekady Microsoft zastosował funkcje AI w aplikacjach zwiększających produktywność i współpracę, aby pomóc wszystkim osiągnąć więcej. Na platformie Microsoft 365 wprowadzono innowacje oparte na sztucznej inteligencji, aby pomóc użytkownikom stać się lepszymi pisarzami, projektantami i prezenterami. Oparta na chmurze sztuczna inteligencja automatycznie tworzy teraz mapy, wykresy i tabele w programie Excel, sortuje wiadomości e-mail i usuwa bałagan w programie Outlook, zaś oparte na sztucznej inteligencji tłumaczenie, podpisy i transkrypcja w czasie rzeczywistym sprawiają, że współpraca i komunikacja są bardziej dostępne i angażujące dla wszystkich.
Rozszerzanie możliwości konferencji audio
Firma Microsoft ogłosiła również, że w ciągu najbliższych kilku miesięcy doda nieograniczone możliwości telefonowania do spotkań Microsoft Teams w pakietach korporacyjnych, biznesowych, frontline i rządowych. Nawet wraz ze wzrostem łączności z chmurą wiadomym jest, że ludzie dołączają do spotkań usługi Teams, gdy są w podróży lub zmagają się z nieprawidłowym połączeniem internetowym. Obecnie dołączone do platformy Microsoft 365 E5 i usługi Office 365 E5, zaczęliśmy postrzegać połączenie telefoniczne jako ważną część pełnego środowiska usługi Teams. Dostępna z subskrypcją w ponad 70 krajach i interaktywną pomocą techniczną w 44 językach i dialektach, nieograniczona liczba połączeń telefonicznych zapewnia pewność, że użytkownicy będą mogli dołączyć do spotkania Microsoft Teams z praktycznie dowolnego urządzenia, niezależnie od lokalizacji.
Nowe ceny
Zmiany cen wejdą w życie za sześć miesięcy. 1 marca 2022 r. zaktualizowane zostaną ceny następujących produktów komercyjnych: Microsoft 365 Business Basic (z 5 USD do 6 USD za użytkownika), Microsoft 365 Business Premium (z 20 USD do 22 USD), Office 365 E1 (z 8 USD do 10 USD), Office 365 E3 (z 20 USD do 23 USD), Office 365 E5 (z 35 USD do 38 USD) i Microsoft 365 E3 (z 32 USD do 36 USD). Wzrosty te będą miały zastosowanie na całym świecie wraz z dostosowaniami rynku lokalnego dla niektórych regionów. Obecnie nie ma żadnych zmian w cenach produktów edukacyjnych i konsumenckich.
Ponieważ liderzy na całym świecie chcą wzmocnić pozycję swoich pracowników w celu uzyskania bardziej elastycznego, hybrydowego świata pracy, jasne jest, że każda organizacja będzie potrzebować nowego modelu operacyjnego w ludziach, miejscach i procesach. Dokładamy wszelkich starań, aby budować na wartości, którą dostarczyliśmy w ciągu ostatniej dekady, aby stale dostarczać innowacje, które pomagają naszym klientom odnieść sukces i rozwijać się dziś i w przyszłości.
Oryginalna wiadomość: New pricing for Microsoft 365 | Microsoft 365 Blog